از همین حالا شروع کنید!

بسیاری از مردم برای دستیابی به موفقیت مادی تمام زندگی خود را کار می‌‌‌کنند، چرا که احساس شادی و هدفمندی خود را منوط به دستیابی به موفقیت مالی می‌‌‌بینند. آنها برای اینکه معنایی در زندگی خود بیابند، اغلب آخرین سال‌‌‌های حیات خود را به دنبال هدفی در زندگی سپری می‌‌‌کنند.

جست‌وجوی معنا در اواخر زندگی فرصتی از دست رفته است. مهم است که به درستی فکر کنید که چگونه می‌توانید زندگی آمیخته با موفقیت و لذت داشته باشید، نه اینکه اسیر تله‌‌‌های سطحی موفقیت شوید، بلکه با هدفی عمیق و شادی در تمام کارهایی که انجام می‌‌‌دهید، پیش روید.

همان‌طور که مارتین سلیگمن، روان‌شناس، بیان کرده است، شکوفایی واقعی شامل معنا، احساسات مثبت، تعامل و روابط نیز است. تأمل در این تعریف عمیق‌‌‌تر از موفقیت، ما را به چالش می‌‌‌کشد تا مسیری متفاوت با مسیری که در فرهنگ عامه از آن حمایت می‌شود، اتخاذ کنیم. همان‌طور که در مورد چشم‌اندازی عمیق‌‌‌تر برای موفقیت تفکر می‌‌‌کنید، از خود چند سوال بپرسید:

▪️هدف اصلی کار من و راه‌‌‌هایی که دنیا را به جای بهتری بدل می‌سازد، چیست و چگونه می‌توانم به آن هدف تکیه کنم یا کارهای روزمره خود را به منظور تاکید بر آن بسازم؟

▪️روابط کلیدی در زندگی من، چه در داخل و چه در خارج از کار چه کسانی هستند و چگونه می‌توانم آنها را عمیق‌‌‌تر و غنی‌‌‌تر کنم؟

▪️من در کار خود و خارج از آن به چه کسی خدمت می‌‌‌کنم و در محل کار، خانه و جامعه خود چه کارهای بیشتری می‌توانم انجام دهم تا به دیگران خدمت کنم؟

▪️چگونه هر روز بهتر ‌‌‌شوم؟ چگونه می‌توانم در زندگی شخصی یا حرفه‌‌‌ای خود به دنبال حرفه‌‌‌ای معنادار باشم؟

منتظر نمانید تا در صدر زمینه کاری خود قرار بگیرید یا در اواخر زندگی خود باشید تا زندگی شکوفاتر و معنادارتری داشته باشید. در عوض، از همین حالا شروع کنید – چه ۲۵ یا ۵۵ ساله باشید – و به این فکر کنید که چه چیزی زندگی شما را معنادار، شاد و کامل می‌‌‌کند.

منبع: HBR

درباره‌ی محدثه محمدپور

همچنین ببینید

small yellow bee green leaf pollinating generated by ai 310x165 - مورچه‌ها منطق فوق العاده‌ای دارند که می‌تواند برای استراتژیست‌ها الهام بخش باشد.

مورچه‌ها منطق فوق العاده‌ای دارند که می‌تواند برای استراتژیست‌ها الهام بخش باشد.

منطق مورچه‌ای دارای ۴ قسمت است:اولین بخش آن این است: «یک مورچه هرگز تسلیم نمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.