بررسی ویدیو آموزش پزشکی در یادگیری 1 e1624206168425 - سبک های تدریس اساتید مقطع علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

سبک های تدریس اساتید مقطع علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

سبک تدریس اساتید در ارتقای میزان یادگیری موثر است. دستیابی به چنین هدف مهمی مستلزم این است که مدرسان در سبک های تدریس خود از شیوه های متفاوت استفاده کنند. این مطالعه با هدف تعیین سبک های تدریس اساتید مقطع علوم پایه دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است.

روش ها:

در یک مطالعه توصیفی در سال ۱۳۸۷, تعداد ۷۴ استاد علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد سبک تدریس پراشنیگ (TSA) شامل ۶۱ گویه بود. تجزیه و تحلیل داده ها به صورت میانگین, انحراف معیار در نرم افزار SPSS انجام شد.

نتایج:

در حیطه روش های تدریس (۹۳٫۲) درصد, در حیطه راهبردهای مدیریت (۹۷٫۳) درصد, در حیطه محیط کلاس (۷۱٫۶) درصد و در حیطه فنون برنامه ریزی (۹۸٫۶) درصد اساتید از سبک انعطاف پذیر استفاده کرده اند.نتیجه گیری: توصیه می شود سبک های تدریس اساتید بر مبنای سبک های ترجیحی دانشجویان انتخاب شود و کارگاه های آموزشی در زمینه آشنایی اساتید با سبک های تدریس برگزار گردد.

دانلود مقاله؛

سبکهای تدریس اساتید پزشکی

بررسی ویدیو آموزش پزشکی در یادگیری 1 e1624206168425 - سبک های تدریس اساتید مقطع علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

درباره‌ی واحد روابط عمومی

همچنین ببینید

نوآوری باز و اهمیت آن 310x165 - الگوی مدیریت نوآوری باز در آموزش علوم پزشکی

الگوی مدیریت نوآوری باز در آموزش علوم پزشکی

مقدمه تنها تکیه به نوآوری های سنتی با مرزهای بسته, برای آموزش علوم پزشکی کافی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.