6235177 660x330 - داستان رام کردن شیر و تمرکز روی انتخاب مهم‌ترین کار!

داستان رام کردن شیر و تمرکز روی انتخاب مهم‌ترین کار!

6235177 1024x853 - داستان رام کردن شیر و تمرکز روی انتخاب مهم‌ترین کار!

بیشتر از یک قرن پیش، یک رام­‌کننده شیر به‌نام “کلاید بیتی” درس بسیار مهمی را آموخت که می‌توان گفت امروزه تقریباً تمام جنبه‌­های زندگی ما را تحت‌­تأثیر قرار می‌دهد. تمرکز روی انتخاب مهم‌ترین کار ! او در نوجوانی خانه را برای ملحق شدن به گروه سیرک ترک کرد. در ابتدا وظیفه­ تمیز کردن قفس‌­ها را بر عهده داشت؛ اما به سرعت پیشرفت کرد و به یک هنرپیشه معروف سیرک تبدیل شد.

علت شهرت بیتی نمایش دادن «جنگ بین حیوانات» در صحنه سیرک بود. او در این نمایش‌­ها حیوانات وحشی را رام می­‌کرد. اما چشم‌گیرترین مهارتی که او را از سایر رام‌­کننده­‌ها متمایز می­‌کرد، چیز دیگری بود. برخلاف اکثر رام‌­کننده­‌های شیر که جان خود را روی صحنه سیرک و هنگام رام کردن شیرها از دست داده بودند، بیتی بیشتر از ۶۰ سال عمر کرد. در آخر، این بیماری سرطان بود که به زندگی او پایان داد؛ نه یک شیر.

کلاید از اولین رام‌کننده‌های شیر بود که یک صندلی را به صحنه­ نمایش سیرک آورد. وقتی رام‌­کننده یک صندلی را جلوی صورت شیر می‌گیرد، شیر تلاش می‌­کند تا حواس و تمرکز خود را بین هر ۴ پایه صندلی تقسیم کند. همین مسأله باعث می­‌شود که دچار حواس‌­پرتی شود و نداند که در ادامه باید چه کاری انجام دهد. وقتی شیر با انتخاب‌های زیادی روبه‌­رو می­‌شود، به‌جای حمله کردن به شخصی که صندلی را در دست دارد، سر جای خود بی‌حرکت می­‌ماند.

چگونه بهتر تمرکز کنیم و از خیره شدن به صندلی دست برداریم؟

هر زمانی که حواس شما با چهارپایه یک صندلی پرت شد، این جمله را به‌خاطر بیاورید: تمام کاری که باید انجام دهیم این است که صرفاً به انجام یک کار متعهد شویم و بر روی آن تمرکز کنیم. در اغلب مواقع شروع کردن و تعهد به انجام کار تنها راه‌هایی هستند که برای رسیدن به تمرکز بهتر به آن‌ها نیاز دارید. بیشتر مردم مشکلی در تمرکز کردن ندارند؛ بلکه مشکل اصلی آن‌ها در زمان تصمیم‌گیری است.

به‌عبارت دیگر برای پیشرفت در جنبه­‌های مختلف زندگی نیازی به یادگیری روش‌های تمرکز بهتر نیست؛ بلکه باید یاد بگیرید چگونه مهم‌­ترین کار را انتخاب کنید و متعهد به انجام آن باشید.
شما توانایی و مهارت تمرکز کردن را دارید. فقط لازم است آن را در یک جهت مشخص به‌کار بگیرید. به‌جای اینکه مانند شیر رفتار کنید و توجه خودتان را بین هر ۴ پایه یک صندلی تقسیم کنید، باید تصمیم بگیرید که توجه و تمرکز خود را به انجام یک کار معطوف کنید.

درباره‌ی محمدرضا زاهدی

همچنین ببینید

warren buffett 3 310x165 - دایره شایستگی

دایره شایستگی

این عبارت جالب را وارن بافت استفاده می‌کند. داخل این دایره توانایی‌هایی هستند که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.