ezgif.com gif maker 23 1 1024x683 1 660x330 - ائتلاف تاد از کارخانه نوآوری شیراز بازدید کرد

ائتلاف تاد از کارخانه نوآوری شیراز بازدید کرد

ezgif.com gif maker 23 1 1024x683 - ائتلاف تاد از کارخانه نوآوری شیراز بازدید کرد

 

 ائتلاف تاد در آستانه دومین دوره انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به شهر شیراز سفر کرده و بر استفاده از ظرفیت استان‌های دیگر کشور و لزوم خارج کردن تمرکز از تهران تاکید کردند.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ و عضو دیگر ائتلاف تاد، نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت توسعه روند دانش‌بنیان بر اساس نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ و تلاش این اتحادیه برای حفظ تعامل با حاکمیت گفت: «به منظور توسعه و بهبود عملکرد کسب‌وکارهای نوآورانه به نظر می‌رسد توجه و حمیت مناسبی باید ایجاد شود تا شاهد رشد قابل توجه کسب‌وکارهای مجازی باشیم.»

مدیرعامل  اسنپ با رویکردی انتقادی نسبت به عملکرد اتحادیه پیشین گفت: «به عملکرد اتحادیه انتقاداتی وارد است و بسیاری از کارهایی که ما در شرکت‌ها انجام می‌دهیم شاید بهتر بود توسط اتحادیه پیگیری می‌شد و به سرانجام می‌رسید. اما با توجه ویژه به این موضوع که بیشتر از چهار سال از تشکیل اتحادیه نگذشته و دوره گذشته اولین دوره بود، و از طرفی خلأهای قانونی بسیاری نیز در این میان وجود دارد، نمره قبولی را باید به اتحادیه داد و در آینده سعی خواهیم کرد با کمک و همفکری اکوسیستم و حضور خودمان مشکلات وارده را رفع و رجوع کنیم.»

taad5 1024x683 - ائتلاف تاد از کارخانه نوآوری شیراز بازدید کرد
محمد خلج، مدیرعامل اسنپ و عضو تاد و رضا الفت‌نسب، عضو تاد

خلج با تاکید بر اینکه با وجود مهاجرت نخبگان این حوزه بنا بر دلایل مختلف همچنان ظرفیت قابل توجهی در روند اقتصاد دیجیتالی وجود دارد گفت: «بخش قابل توجهی از این ظرفیت در شهرستان‌هاست. ظرفیت شهرستان‌ها باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و از آن نهایت بهره‌وری بشود.»

رضا الفت‌نسب رئیس هیات‌مدیره آساپردازش و عضو ائتلاف تاد در انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در این بازدید با حضور در دفتر مدیرکل ارتباطات شیراز به ظرفیت‌های قابل توجه شهر شیراز در اکوسیستم نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: «بر اساس آمارهای استخراج‌شده توسط ائتلاف تاد، شیراز در گروه شهرهای با ظرفیت بالای حوزه کسب‌وکارهای مجازی قرار دارد. در چهار سال اخیر هم کسب‌وکارهایی که در شیراز بوده‌اند در حال توسعه هستند.»

به گفته او شیراز در گروه شهرهایی قرار دارد که تعداد جواز‌های کسب نسبت به شهرهای دیگر در آن بسیار بیشتر است و ائتلاف تاد در صورت کسب آرا در انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی قصد دارد به این توسعه کمک بیشتری کند.

الفت‌نسب با اشاره به انتخاب گزینه توسعه و پیشرفت توسط اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در چهار سال گذشته گفت: «در حال حاضر برخی کسب‌وکارهای بدون مجوز در استان فارس وجود دارند. هرچند بر اساس قانون این کسب‌وکارها برای آغاز و ادامه فعالیت خود باید از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مجوز دریافت می‌کردند، اما با نگاهی به شرایط اقتصادی سعی کردیم به گونه‌ای رفتار کنیم که این کسب‌وکارها تحت فشار نباشند و امکان توسعه فعالیت حتی برای کسب‌وکارهایی که عضو اتحادیه هم نبودند وجود داشته باشد.»

taad4 1024x575 - ائتلاف تاد از کارخانه نوآوری شیراز بازدید کرد
اعضای ائتلاف تاد از کارخانه نوآوری شیراز بازدید کردند.

در این نشست و هم‌اندیشی که با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس برگزار شد بر اهمیت شیراز به عنوان قطب صنعت الکترونیک کشور از طرف مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تاکید شد.

حمید سلیمان‌پور با اشاره به اینکه پیش از این نیز همکاری نزدیکی بین شیراز و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برقرار بوده است بر این موضوع تاکید کرد که ادامه همکاری و تعامل با این اتحادیه به طور قطع مورد توجه اکوسیستم نوآوری شیراز است و گفت: «این همکاری دوجانبه منجر به پیشرفتی خواهد شد که با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال دانش‌بنیان نباید از آن غافل شد.»

یلدا راهدار، رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی‌سازی اتاق ایران و نایب‌رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران، نیز در این نشست تعاملی نسبت به تعامل و همکاری مدام سازمان فناوری اطلاعات استان شیراز ابراز خرسندی کرد و گفت: «ائتلاف تاد در تلاش است تا در آینده برای توسعه اکوسیستم نوآوری گام‌های موثری بردارد. رونق کسب‌وکارها و سامان پیدا کردن روند اشتغال یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و موضوعاتی است که در ائتلاف تاد مورد توجه است.»

در بخش دیگری از این نشست و تعامل نظر که بین فعالان اکوسیستم نوآری شیراز و ائتلاف تاد بر گزار شد، کارخانه نوآوری آزادی میزبان فعالان اقتصاد دیجیتالی کشور در حوزه‌های مختلف شد و اهمیت انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی کشور از سوی اعضای ائتلاف تاد بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.

taad2 1024x683 - ائتلاف تاد از کارخانه نوآوری شیراز بازدید کرد
بازدید اعضای ائتلاف تاد از کارخانه نوآوری شیراز

خلج در این نشست با تاکید بر اینکه اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اثرگذاری چشمگیری در اکوسیستم نوآوری کشور خواهد داشت به برنامه‌های ائتلاف تاد اشاره کرد و گفت: «مجموعه اسنپ بر همان اساس که در دوره قبلی هم در اتحادیه حضور داشت، در خصوص توانمندسازی کسب‌وکارهای مجازی همه تلاش خود را کرده و به همین دلیل در این ائتلاف حاضر است.»

به گفته خلج، همکاری، تعامل و ارتباط موثر یکی از مهم‌ترین اهداف ائتلاف تاد است تا اقتصاد دیجیتالی کشور به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. این روند در راستای بهبود عملکرد بخش خصوصی و تعامل سودمند با بخش دولتی است.

الفت‌نسب نیز با توضیح درباره اینکه خیلی از سازمان‌ها و نهادها در تلاش برای حذف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی هستند، در پاسخ به این پرسش که برنامه ائتلاف تاد برای ایجاد یک کمیسیون تخصصی چیست گفت: «بر اساس آنچه در قانون آمده است، پنج کمیسیون تعریف شده است.»

او همچنین در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: «باید تمرکز از تهران خارج شود و برخی کمیسیون‌های تخصصی را به شهرستان‌ها سپرد. بحث‌های مختلفی از جمله روند مالیات، کسب‌وکارهای حوزه سلامت و مواردی از این دست باید به طور تخصصی مورد توجه قرار گیرند. از همین رو خواستار این هستیم که شهرستان‌ها فعالیت خود را پویاتر و جدی‌تر پیش ببرند.»

سعید گودرزیان، مدیرعامل شهر سرویس و دیگر عضو ائتلاف تاد، نیز در بخش دیگری از این نشست تعاملی گفت: «هیچ اتحادیه‌ای در کل کشور با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی مواجه نبوده است. این در حالی است که در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی با همه مشکلات به دلیل ظرفیت کسب‌وکارهای مجازی با رشدی بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد مواجه بوده‌ایم.»

گودرزیان با اشاره به پیشنهاد خود برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی اتحادیه در شهرستان‌ها گفت: «این موضوع یک پل ارتباطی خواهد بود. اما در نهایت باید پذیرفت که حقیقتاً اتحادیه هم امکان معجزه ندارد و با همه موانع و مشکلاتی که در فضای کسب‌وکارهای مجازی وجود دارد، تعامل بهترین نتیجه را خواهد داشت.»

به گفته او، به هر حال دسترسی به امکانات در شهرستان‌ها در همه حوزه‌های نوآورانه خیلی ساده نیست و باید پذیرفت که تعامل با شهرستان‌ها توسط اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی بخش قابل توجهی از این مشکلات را حل خواهد کرد.

مدیرعامل شهر سرویس همچنین مشکلات مالی را یکی از مشکلات اساسی در کسب‌وکارهای مجازی عنوان کرد و گفت: «در جلسات تاد بارها بر این موضوع تاکید داشته‌ایم که مسیری مناسب برای سرمایه‌گذاری روشن کنیم تا بتوانیم در آینده اتحادیه را قدرتمندتر کنیم.»

یلدا راهدار، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی و رئیس کمیسیون فاوا، در بخش پایانی این نشست به اهمیت کار تشکلی اشاره کرد و با تاکید بر راهگشا بودن فعالیت‌ها تشکلی گفت: «فعالیت تشکلی موضوعی بسیار دشوار است و افراد بدون هیچ دستمزدی صرفاً در راستای پیشرفت کسب‌وکارها تلاش می‌کنند و نمایندگان صنفی همه مشکلات را مدیریت می‌کنند و موضوعات را پیش می‌برند.»

درباره‌ی محمد رازه

همچنین ببینید

 یک دوره ی کاربردی و حرفه ای راه اندازی و مدیریت سلامت است

از اولین دوره  Health MBA پیشگامان ونچرز رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی گروه سرمایه گذاری پیشگامان  با حضور دکتر محمدرضا زاهدی و دکترصادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.