آقای محمد رضا زاهدی مدرس حوزه کارآفرینی و مدیرعامل گروه سرمایه گذاری پیشگامان در زمینه معیارهای انتخاب ایده برتر در رویدادهای استارت آپی وبیناری را در روز چهارشنبه شانزدهم خرداد برگزار کردند.
در این وبینار، مدیر عامل گروه پیشگامان نکات کلیدی حوزه کسب و کار علوم پزشکی را در سه معیار خلاصه کردند:
۱-تعاریف و مفاهیم کلیدی ایده یابی در کارآفرینی پزشکی
۲-نمونه های عملی ایده یابی در کارآفرینی علوم پزشکی
۳-هوش مصنوعی: مسیر آینده علوم پزشکی
آقای زاهدی موضوعات مورد بحث را با توجه به تجربه و سابقه فعالیت خود در حوزه کارآفرینی و کسب و کار مورد تحلیل قرار داده و اهمیت تلفیق علم پزشکی و علم کارآفرینی را تشریح کردند و بیان داشتند که: :« ورود علم پزشکی به حوزه کارآفرینی، معنا بخشیدن به حوزه کسب و کار سلامت است.»
در ادامه مراحل کلیدی ایده یابی را در ده محور زیر با ذکر مثال در حوزه پزشکی شرح دادند.
- شناسایی مشکل یا نیاز در حوزه پزشکی با توجه به تحلیل بازار هدف
- جمع آوری اطلاعات در مورد ایده که با مطالعه مقالات علمی، گزارش و منابع مرتبط بدست می آید و با مصاحبه و نظر سنجی از پزشکان و بیماران و پرستاران و سایر ذینفعان نیز می توان اطلاعات جامع تری بدست آورد.
- طوفان فکری ایجاد کنیم که با تشکیل یک تیم فکری ایده را در اختیار اعضای تیم قرار داده و با نگاهی خلاقانه به ترسیم ادامه کار بپردازیم.
- غربالگری اولیه که با بررسی امکان پذیری، نوآوری، پتانسیل بازار و تاثیر اجتماعی ایده به مرحله اجرایی می رسد.
- توسعه و جزئی سازی ایده ها که در نهایت به ساخت نمونه اولیه برای ارزیابی قابلیت ها و مشکلات پی می بریم
- ارزیابی دقیق و بازخوردها که با ارزیابی های فنی و اقتصادی و جمع آوری بازخوردها به دست می آید
- تهیه برنامه کسب و کار با ترسیم استراتژی بازاریابی، برنامه مالی و عملیاتی و برآورد هزینه ها و منابع مالی صورت می گیرد.
- اجرای آزمایشی در یک مدت زمان مشخص شده در اندازه کوچک که نهایتا منجر به ارزیابی نتایج و اعمال تغییرات خواهد شد.
- آماده سازی برای عرضه نهایی که در راستای بهینه سازی و برنامه ریزی عرضه انجام می شود.
- پیاده سازی و بهبود مداوم با توجه به بازخوردهایی که دریافت می کنیم.
همچنین آقای زاهدی با توجه به محورهای مطرح شده، چند نمونه عملی ایده یابی در حوزه پزشکی و کسب و کار را مطرح کردند.
در ادامه وبینار، در مورد آخرین معیار، که آینده علوم پزشکی و هوش مصنوعی بود، مطالبی بیان داشتند و چند نمونه از کاربرد اپلیکشین ها و شتاب دهنده ها را در زمینه تشخیص و درمان بیماریها عنوان کردند.
در پایان وبینار آقای زاهدی به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند و با توجه به استقبال گسترده ای که از سوی دانشجویان حوزه MBA، دانشجویان رشته پزشکی علاقمند به حوزه استارت آپی و برگزیدگان المپیاد کارآفرینی صورت گرفت، قرار شد چهارشنبه های هر هفته وبیناری با حضور آقای دکتر زاهدی برگزار گردد.
جهت کسب اطلاع از سلسله وبینارهای آقای دکتر زاهدی می توانید با اکانت های زیر با ما در ارتباط باشید.
اینستاگرام Drzahedi.me
تلگرام Business.coach3
سایت ایران مد کلاب www.iranmedclub.com